Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

IKLAN

IKLAN

Monday, July 26, 2010



Bismillah

-Laporan yang agak terlewat-

Pada 10 Julai 2010 yang lepas Institut Pentarbiyahan dan Menghafal al-Quran untuk kanak-kanak Perempuan dan lelaki (Darul Quran Al-Wildan) ini telah menyertai program anjuran bersama Masjid Ar-Ridhuan dan PITAS peringkat Gombak iaitu Karnival Tahfiz di Masjid Ar-Ridhuan, Ulu Kelang.

Acara utama program ini ialah Ithbat (hafaz) 5 juzuk ayat al-Quran. Seramai 30 orang peserta yang terdiri daripada pelajar 8 buah Ma’ahad Tahfiz sekitar Gombak. Acara sampingan pula ialah nasyid, azan, pidato dan bercerita. Peserta Ithbat DQ Wildan telah menunjukkan prestasi memberangsangkan, adik Ahmad Asyraf As-Syahid bin Mohd Rafi telah mendapat markah 96.80%, Mohd Ibrahim bin Abu Talib 94.84% dan Aishah binti Muhd.Fadzil 89.4% .

Bagi acara sampingan atau amal islami peserta-peserta dari DQ Wildan tidak kurang mantap juga, Alhamdulillah adik Asrina binti Saipul Amam telah menjadi Johan bagi pertandingan bercerita peringkat rendah bagi Banat dan Banin, Nurul Insyirah dan Nurul Ain Solehah memenangi tempat ketiga dan kedua bagi acara Pidato Banat, Kumpulan Nasyid DQ Wildan Banat juga telah menjadi Naib Johan bagi pertandingan Nasyid Banat dan Adik Mohd Noor Akmal bin Mohd Muri pula memenangi tempat ke-tiga bagi acara Pidato Banin.

Program yang turut mendapat sambutan masyarakat luar ini berlangsung dari jam 8 pagi hingga jam 11 malam. Di mana sebelah malam diadakan majlis khatam quran, majlis perasmian penutup dan forum khas sempena Karnival Tahfiz.

Berikut beberapa gambar yang sempat diambil :

















No comments:

Post a Comment